Finance on a Mission

Ik heb altijd geleerd dat het niet netjes is om met jezelf te beginnen, dus allereerst een shout out naar Finance on a Mission. Wat zaten er eind mei weer veel interessante gasten aan tafel bij host Bas van Werven, fysiek én digitaal, om te praten over de menselijke maat binnen de financiële afdelingen van vandaag en morgen. Ik ging in ieder geval weer met een rugzak vol waardevolle inzichten huiswaarts.
Zoals ik zelf tijdens de uitzending al vertelde, is ontwikkeling zien bij mensen en hen hierin faciliteren mijn ultieme persoonlijke drijfveer. Bij Agium houden we ons daarom niet alleen bezig met de vraag van onze klanten nú, maar ook met waar de rol van finance heen beweegt. En daarbinnen bestaan er nog talloze mooie ontwikkelmogelijkheden voor financials!

Customer experience: meer dan de huidige klantvraag

De term ‘customer experience’ kwam veelvuldig terug tijdens het webinar. Logisch, gezien het feit dat klantgedreven finance een van dé onderwerpen aan tafel was.

En het bieden van een optimale klantervaring is nou precies zo’n gebied waar financials steeds meer hun plekje binnen vinden. En zich in ontwikkelen, want er is nog voldoende verbeterpotentieel aanwezig!

Sluit je bij ons aan?

Waar de deelnemers aan de voorjaarssessie het unaniem over eens waren, was namelijk: customer experience is níét datgene doen wat de klant hardop van je vraagt. Het gaat veel verder dan dat. Het gaat om het achterhalen van zijn of haar dromen en ambities en daar het gesprek over aangaan, om er vervolgens proactief op in te spelen.

Combinatie technologie en mens

In klantgerichte finance werken technologie en mens harmonieus met elkaar samen. Technologie, bijvoorbeeld in de vorm van data-analytics. Trends in de data kunnen ontwaren en dat weer kunnen vertalen naar nieuwe businesscases. De hard skills waar financials sowieso al ruimschoots over beschikken.
Het menselijke aspect richt zich juist op de soft skills van de financial. Vanuit je eigen guts kunnen redeneren, maar ook in gesprek kunnen gaan met je interne klanten (je collega’s, de business) en de externe (eind)klant, om te achterhalen waar de behoeften precies liggen en waar het beter kan.

Het speelveld van de moderne financial

Wat betreft de hard skills: dat zit hoe dan ook wel snor. Dat zie ik iedere dag weer in de praktijk, waarbij finance steeds vaker als business partner aan tafel zit. De grootste ontwikkelkansen voor de moderne financial liggen juist op dat menselijke vlak én op het combineren van beide skillsets.
Finance zet gigantische stappen. We zijn er nog niet, maar we komen er wel. Daar stap ik iedere dag weer mijn bed voor uit!
Ben je het met me eens, of kijk je hier anders tegenaan?

Neem contact met ons op


Meer informatie?

Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze medewerkers.